رد شدن به محتوای اصلی

پست‌ها

دارای ویژگی

چرا ماشینم گاز میخوره ؟ + جوابش

    سلام من حامد عبدلی هستم :  «گاز خوردن» ماشین (یا همان بالا رفتن ناخواسته دور موتور/ RPM ) می‌تواند بسیار خطرناک باشد، چون باعث می‌شود کنترل خودرو از دست برود. این اتفاق معمولاً زمانی رخ می‌دهد که مقدار هوایی که وارد موتور می‌شود با مقدار سوختی که می‌سوزد همخوانی ندارد، یا اینکه یک سنسور اطلاعات غلط به کامپیوتر ماشین ( ECU ) می‌دهد. دلیل این مشکل را می‌توان در سه بخش اصلی دسته‌بندی کرد: ۱. مشکلات مربوط به کنترل هوا (رایج‌ترین دلیل) موتور برای کار کردن به نسبت مشخصی از هوا و سوخت نیاز دارد. اگر هوای بیشتری وارد شود، دور موتور بالا می‌رود: خرابی شیر برقی یا درپوش درگ ( Idle Air Control Valve - IAC ): وظیفه این قطعه تنظیم مقدار هوای ورودی در حالت درجا (زمانی که پا روی گاز نیست) است. اگر این قطعه گیر کند یا خراب شود، ماشین در حالت درجا مدام گاز می‌خورد. نشتی در سیستم مکش ( Vacuum Leak ): اگر یکی از لوله‌های مکش هوا (واکیوم) ترک خورده باشد یا شل شده باشد، هوای اضافی و کنترل‌نشده وارد موتور می‌شود. این هوای اضافه باعث می‌شود کامپیوتر...

آخرین پست‌ها

چرا ماشینم روشن نمیشه ؟ + جوابش

چرا ماشینم شتاب نداره ؟ جوابش

چرا ماشینم استارت نمیخوره ؟ + جوابش