رد شدن به محتوای اصلی

پست‌ها

دارای ویژگی

چرا ماشینم شتاب نداره ؟ جوابش

سلام من حامد عبدلی هستم :  عدم وجود شتاب کافی در خودرو (یا همان کند بودن شتاب‌گیری) یک مشکل رایج است که معمولاً به کاهش توان موتور یا اختلال در انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها مربوط می‌شود. برای اینکه بفهمیم مشکل دقیقاً از کجاست، باید بررسی کنیم که آیا مشکل در خودِ موتور است یا در سیستم انتقال قدرت (گیربکس و کلاچ) . در ادامه، مهم‌ترین دلایل را دسته‌بندی کرده‌ام: ۱. مشکلات مربوط به سیستم سوخت‌رسانی و هوایی (کمبود توان موتور) اگر موتور به اندازه کافی سوخت یا هوا نداشته باشد، احتراق کامل صورت نمی‌گیرد و شتاب از بین می‌رود: فیلتر بنزین کثیف: اگر فیلتر بنزین گرفته باشد، جریان سوخت به موتور محدود می‌شود و در سرعت‌های بالا یا هنگام پاشش گاز، ماشین احساس کند کندی می‌کند. فیلتر هوا کثیف: موتور برای سوختن، نیاز به تنفس دارد. اگر فیلتر هوا گرفته باشد، موتور خفه می‌شود و شتاب نمی‌گیرد. مشکل در انژکتورها یا پمپ بنزین: اگر انژکتورها نسازند یا پمپ بنزین توان کافی برای رساندن فشار لازم را نداشته باشد، موتور در لحظات حساس (مثل استارت زدن یا گاز دادن ناگهانی) ...

آخرین پست‌ها

چرا ماشینم استارت نمیخوره ؟ + جوابش